Hakkımızda
Üniversitedeki ilk yılımızda benim dağcılık, Ozan’ın da mağaracılık ile başladığı maceramıza yamaç paraşütü ile devam ettik. 2002 yılından beri, belli dönemler iş nedeniyle ara vermek zorunda kalsak da, hala uçuyoruz. Bu sayede Türkiye’nin bir çok...
Redwood Ormanları, Kuzey Kaliforniya
Redwood ormanlarını görmek yıllardır hayalimizdi ve doya doya tadını çıkarmanın tek you da "bizce 😅" kamp alanlarında kalmaktı. Ayı nüfusunun çok olduğu kuzey Amerika ormanlarında...
DEVAMINI OKU "Redwood Ormanları, Kuzey Kaliforniya"
Serengeti ve Milli Parklar – Tanzanya Safari, Aralık 2019
Serengeti Safari Firması ve Fiyatı Serengeti babamın olduğu kadar bizim de hayalimizdi. Safaride lükste sınır yok ama bütçemiz belli, hiç bir şey eksik kalmasın, keyfimiz...
DEVAMINI OKU "Serengeti ve Milli Parklar – Tanzanya Safari, Aralık 2019"
Ngorongoro Krateri ve Tarangire Milli Parkı – Arusha, Tanzanya Safari
Dar Es Salaam – Arusha Ramazan Bayramı dolayısıyla Şantiye 2 gün tatil olunca (Haziran 2019) uzun zamandır aklımızda olan Ngorongoro planını öne almaya karar verdik. Aslında Serengeti Milli Parkına giden turların hepsi yol üstündeki Ngorongoro Kraterine de uğruyor ama iki gün bunun için yeterli değildi. Turumuzu Safaribookings.com websitesinde yüksek puan …
DEVAMINI OKU "Ngorongoro Krateri ve Tarangire Milli Parkı – Arusha, Tanzanya Safari"
Cape Town – Üzüm Bağları, Stellenbosch ve Franschhoek
Cape Town Merkezden Tepelerdeki Üzüm Bağlarına Üzüm bağları ve şarap imalathanelerinin olduğu bu bölgeyi son güne bıraktık. Hem göreceli olarak sakin bir aktiviteydi, hem de son ana kadar program yapmamızı gerektirmiyordu. Sabah erkenden kahvaltı için, bir haftadır müdavimi olduğumuz, Shift Espresso Bar’a gittik. Garson kız artık geldiğimiz gibi “iki cafe …
DEVAMINI OKU "Cape Town – Üzüm Bağları, Stellenbosch ve Franschhoek"
Cape Town – Büyük Beyaz Köpekbalığı Kafes Dalışı
Cape Town 4. Gün Gansbaai Köpekbalığı Kafes Dalışı Köpekbalığı kafes dalışı hava durumundan direk etkilenecek bir aktivite olduğu için hangi gün gideceğimize Swaziland’daki 3. günümüzde rüzgar ve yağış durumuna bakıp karar verdik ve rezervasyonu ondan sonra yaptırdık. Ödemeyi ise dalışa gittiğimiz gün yaptık. Bu turu organiza eden pek çok firma …
DEVAMINI OKU "Cape Town – Büyük Beyaz Köpekbalığı Kafes Dalışı"
Cape Town – Penguenler, Ümit Burnu ve Muizenberg Plajı
Cape Town 3. Gün Cape Town – Boulders Penguen Kolonisinin – Ümit Burnu Rotamız aşağıdaki gibiydi. Kiralık araba ile gidiş geliş yaklaşık 150 km yol yaptık. Chapmans Peak Drive Sabah erkenden arabaya atlayıp Chapmans Peak Dr yolu üzerinden Simon’s Town’a doğru yola çıktık. Pazar günü olduğu için yol boyunca koşan …
DEVAMINI OKU "Cape Town – Penguenler, Ümit Burnu ve Muizenberg Plajı"
Cape Town – Şehir Merkezi, Masa Dağı ve Helikopter Turu
Cape Town 1.Gün Waterfront Bölgesi Masa dağı teleferiği hava bulutlu veya rüzgarlı olunca kapanıyor o yüzden günlük güneşlik bir sabaha uyanınca ilk iş oraya gidelim dedik. Ama kahvaltı ederken resmi websitesinde “kapalı” uyarısını görünce bir de telefon açtım teyit etmek için. Çok tatlı bir kadın güzelce siz başka program yapın …
DEVAMINI OKU "Cape Town – Şehir Merkezi, Masa Dağı ve Helikopter Turu"
Royal Jozini, Eswatini – Swaziland 3. ve 4. Gün
Swaziland 3. Gün Swaziland’daki üçüncü günün sabahına yağmurla uyandık. Hava da biraz serinlemişti, geç bir kahvaltı yapıp evin etrafını keşfe çıktık. Hava açınca arabaya atlayıp tekrar yollara düştük. Ana hedefimiz kayıp fil ailesi. Zürafa, Zebra, Antilop ve daha bir çok hayvan gördüğümüz güzel bir gün oldu. Ama bugünün heyecanla beklenen …
DEVAMINI OKU "Royal Jozini, Eswatini – Swaziland 3. ve 4. Gün"
Royal Jozini, Eswatini – Swaziland 1. ve 2. Gün
Swaziland 1.Gün Güney Afrika’dan Jozini Sabah erkenden kalkıp eşyaları arabaya yerleştirmek için otoparka indik. Sınırda sıkıntı çıkarmasınlar diye yiyecek-içecekleri sığdığı kadarıyla römorkun içine, kalanları da bavullarla beraber tepeleme bagaja koyduk! Birgit hiç bu kadar eşya ile gitmemiştik dedi! Ee yiyecek içecek alışverişine Türklerle gidersen olacağı bu diyemedim. Daha sonraki günlerde …
DEVAMINI OKU "Royal Jozini, Eswatini – Swaziland 1. ve 2. Gün"
Batı Karadeniz ve Küre Dağları Milli Parkı – Karavan Turu
2017 yılında çadırla yaptığımız Karadeniz turumuzda pas geçtiğimiz Batı Karadeniz 'e bu sene Karavanımızla gittik.Bir haftada Düzce Güzeldere Şelalesi Tabiat Parkı, Akçakoca, Abant Gölü Milli...
Devamını Oku "Batı Karadeniz ve Küre Dağları Milli Parkı – Karavan Turu"
Karadeniz Turu 9. Durak Amasya ve Boraboy Gölü
Giresun Uluburun’dan Amasya ‘ya Giresun’da Amasya’ya yolumuz uzun olduğu için öğlen yemeğini yolda bir yerlerde yememiz gerekiyordu. Yıllar içinde bir çok defa duyduğum ve bir arkadaşın son anda hatırlattığı Samsun Çakallı menemeni tok da olsam yiyecektim 🙂 🙂 yani kaçarı yoktu. Ozan menemen sevmediği için köfte söyledi. Tabi sonuç: yemekleri …
Devamını Oku "Karadeniz Turu 9. Durak Amasya ve Boraboy Gölü"
Karadeniz Turu 8. Durak Uluburun Plajı , Giresun
Gürcistan’dan Uluburun Plajı ‘na Güne çok erken başlayıp çok şey sığdırdık. Sabah Mtirala Milli Park‘ında doğa yürüyüşü, öğlen Batum Botanik Bahçesi, Sarp sınır kapısı ve 350 km sonra Uluburun Plajı ‘na vardık. Kamp yeri plaja yukarıdan bakıyordu ve muhteşem bir manzarası vardı. İlk iş hava kararmadan çadırı kurduk. Bi otursak …
Devamını Oku "Karadeniz Turu 8. Durak Uluburun Plajı , Giresun"
Karadeniz Turu 7. Durak Artvin, Şavşat, Karagöl
Rize’den Artvin’e Pokut Yaylasından Şenyuva köyüne inmemiz neredeyse 40 dk (13 km) sürdü. Şenyuva – Artvin merkez 140 km ve yaklaşık 2,5 saat. Kargomu almam gerektiği için mecburen şehir içine girmek zorunda kaldık. Artvin şehir merkezi tamamen yamaca kurulmuş. Döne döne 5 km yi 15dk da ancak tırmanabildik. Aklıma gelen …
Devamını Oku "Karadeniz Turu 7. Durak Artvin, Şavşat, Karagöl"
Karadeniz Turu 6. Durak Rize, Çamlıhemşin, Pokut Yaylası
Pokut Yaylası 8. gün sabahında Taka Rafting’teki çadırımızı toplayıp Pokut Yaylasına doğru yola çıktık. Şenyuva köyüne kadar olan 21 km / 30 dk lık yol asfalt. Sağımızda kalan Şenyuva köprüsünü geçtikten 300 m sonra sola sapıp direk tırmanmaya başladık. Buradan sonra 12 km lik “kısa” bir yol kalıyor ama yol …
Devamını Oku "Karadeniz Turu 6. Durak Rize, Çamlıhemşin, Pokut Yaylası"
Zilkale ve Palovit Şelalesi Bu bölgede kamp yapılabilecek sadece 2 adet işletme var. Bir tanesi Ayder yaylası Ihlamurlar Altında Camping diğeri de Çat köyü Cancık Pansiyon ama ikimiz de o kadar yorulmuştuk ki direksiyon başında uyuklamaya başladık ve Fırtına vadisinde kalacak bir yer bulmaya karar verdik. Taka Rafting ekibinin ne kadar güler …
Devamını Oku "Karadeniz Turu 5. Durak Rize, Çamlıhemşin, Verçenik Yaylası Kapılı Göller Yürüyüşü"
Karadeniz Turu 4. Durak Uzungöl, Haldizen Yaylası ve Buzul Gölü Yürüyüşü
Uzungöl Konaklama Sümela’dan Uzungöl 122 km, 2 saatlik bir yol ama biz sabahtan Altındere Milli Parkını gezip, alışveriş için de Trabzon merkezde oyalanınca Uzungöl’e varmamız saat 18:00’i buldu. İnternet’te yaz aylarında, özellikle hafta sonu yer bulmamızın çok zor olduğunu yazmışlar, ben de önceden kulüp başkanı Aydın Mutlu ile iletişime geçip, …
Devamını Oku "Karadeniz Turu 4. Durak Uzungöl, Haldizen Yaylası ve Buzul Gölü Yürüyüşü"
Karadeniz Turu 3. Durak Sümela Manastırı
Sümela Kamp Alanı Yamaç paraşütü uçuşlarımızı tamamladıktan sonra Ordu’dan yola çıktık. 210 km lik kısa 🙂 bir yolculuktan sonra kamp alanına ulaştık. Sümela Camping Maçka Meryem Ana (Sümela) Manastırı yolu 2.km’sinde sağda kalıyor, haritalarda solda işaretlemişler son anda farkettik. Çadırı dere kenarına kurduk “suya çok yakın oldu sesinden rahatsız olmayacak …
Devamını Oku "Karadeniz Turu 3. Durak Sümela Manastırı"