Cape Town – Penguenler, Ümit Burnu ve Muizenberg Plajı

Cape Town 3. Gün

Cape Town – Boulders Penguen Kolonisinin – Ümit Burnu Rotamız aşağıdaki gibiydi. Kiralık araba ile gidiş geliş yaklaşık 150 km yol yaptık.

Rotamız

Chapmans Peak Drive

Sabah erkenden arabaya atlayıp Chapmans Peak Dr yolu üzerinden Simon’s Town’a doğru yola çıktık.

Chapmans Peak Dr’dan Hout Bay Manzarası

Pazar günü olduğu için yol boyunca koşan ve bisikletli insanlar vardı. Millet spor yaparken biz de manzara noktasında durup kahvemizi içtik 🤭.

Chapmans Peak Dr ve spor yapan insanlar
Glencairn Kasabasından Hint Okyanusunu Selamlıyoruz

Penguen Kolonisi

Penguen Kolonisin olduğu Simons Town çok sevimli bir kasabaydı ama vaktimiz olmadığı için sadece arabadan etrafı seyretmekle yetindik.

Simons Town Kasabası

Boulders Penguin Colony otoparkına arabayı park ettikten sonra ilk önce sol taraftaki ücretsiz halk plajına gittik. Sonuçta Penguenler doğal ortamlarında ve istediği yerde takılabildiği için çevre plajlarda da görme şansı oluyor.

Ya sen ne kadar şapşik bir şeysin yaa
Sabah erken saatte geldiğimiz için bizden başka kimse yoktu.

Burada sadece 3-4 tane penguen olunca ücretli plaja gitmek farz oldu. Tabi biz oraya geçene kadar bir otobüs dolusu turist önümüze geçmişti bile!

Penguenlerin olduğu plaja bu platformdan yürüyerek ulaşılıyor.

Ağaçların arasında bile penguenler vardı.

Kaçma yaa
Penguenler ve Pofidik yavruları

Tam da yumurtaların açıldığı, pofidik yavruların olduğu döneme denk gelmişiz.

Bu Penguen daha kuluçkada
Boulders Plajı Penguen Kolonisi
Evin giriş kapısında – Balina kaburgası ve sol kenarda omurgası

Ümit Burnu

Simon’s Town’dan Ümit burnu deniz feneri yaklaşık 24 kilometre ama manzara çok güzel olunca ancak 40 dakikada varabildik. Yeni deniz fenerine ister yürüyerek, ister füniküler ile çıkılabiliyordu. Yamaç çok dik olduğu için biz füniküleri tercih ettik.

Yukarıdaki Füniküler İstasyonu

Manzara gerçekten nefesimizi kesti. İki yüz metre yüksekten dimdik yamaçları döven dev dalgalarla masmavi suları izlerken insan adeta zaman ve mekan kavramını kaybediyor, iki okyanusun birleştiği bu burunda rüzgarlar insanın ayaklarını yerden kesiyordu.

İlk şaşkınlığı üzerimizden attıktan sonra tabelaları takip ederek eski deniz fenerinin olduğu en uç noktaya giden “Light House Kepeers Trail” yürüyüş parkurunu bulduk.

Yürüyüşün başlangıç noktası

Bu rüzgarda uçurum kenarından yürümek ilk başta biraz ürkütücü gelse de yürüdükçe kendime geldim. Sanki rüzgarlarla birlikte ruhum hafifledi.

Eski deniz fenerine doğru yürüyoruz.
Yukarıdaki deniz fenerinden buraya kadar yürüdük.

Dönüşte de arabamıza ulaşmak için -resimde yukarıdaki- yeni deniz fenerine geri yürüyüp aşağı inen Fünikülere bindik.

Ozan ve Ben
Arkamızda eski deniz feneri

Bu noktadan sonra yürümek tehlikeli olduğu için yasaklamışlardı.

Ümit Burnu her mevsim rüzgarlı oluyormuş.
Yeni Deniz fenerine geri yürüdük ama yorulduk tabi, soluklanıyoruz.

Otoparkın ordaki restoranda manzaraya karşı bir şeyler atıştırdıktan sonra araba ile ümitburnu sahile gidip aşağıdaki fotoğrafı çektirdik.

Ümit Burnu aslında kıtanın en güney ucu değil ama daha çarpıcı olduğu için daha ünlü.
O kadar yol yürüdük ama hala eğleniyoruz 😂😜
Dönüş yolunda, Milli Parkın İçinde
Smitswinkel Koyu – Bulutların akışı

Muizenberg Plajı

Dönüşte Muizenberg Plajında hem kahve ve tatlı molası verdik hem de renkli plaj kabinlerinin oraya doğru kısa bir yürüyüş yaptık.

Cape Town’a Dönüş

Dönüşte Constantia üzerinden, bağ evleri ve orman içi yollardan geçip tekrar Hout koyundan sahil yoluna çıktık.