Batı Karadeniz ve Küre Dağları Milli Parkı – Karavan Turu

2017 yılında çadırla yaptığımız Karadeniz turumuzda pas geçtiğimiz Batı Karadeniz ‘e bu sene Karavanımızla gittik.
Bir haftada Düzce Güzeldere Şelalesi Tabiat Parkı, Akçakoca, Abant Gölü Milli Parkı, Safranbolu, Amasra ve Küre Dağları Milli Parkındaki Horma Kanyonu, Ilıca Şelalesi ve Valla Kanyonunu gezdik.

Batı Karadeniz

1. gün – Düzce Güzeldere Şelalesinden sonra Akçakoca sahilde dolaşıp akşam Değirmenağzı Plajında kaldık.
Düzce Güzeldere Şelalesi Tabiat Parkı
Güzeldere Şelalesi

2. gün – Abant Gölü Milli Parkındaki düzlüklerde Paraşütlerimizi havalandırıp biraz yerde çalıştık.

Abant

3. gün – Safranbolu, Kadıoğlu 4 Otel Karavan Parkına yerleşip tarihi merkezi dolaştık. 2017’de geldiğimizde de burada çadır kurmuştuk.

Safranbolu

4. gün sabah Cam terasa uğradıktan sonra Amasra’ya doğru yola çıktık.

Cam Terastan Tokatlı Kanyonu

Amasra

Amasra’yı ilk defa gördüm ve bayıldım!! Çok güzel bir şehir.

Kaleiçinden manzara Amasra
Deniz feneri doğa yürüyüşü rotasından

Küre Dağları Milli Parkı

İstanbul istikametinden Küre Dağları Milli Parkındaki Ilıca Şelalesi, Horma ve Valla Kanyonuna gitmek için Pınarbaşı köyünden geçmek gerekiyor. Gitmeden önce internette yaptığımız araştırmadan sonra sadece bundan emin olabildik.
Pınarbaşı’nı geçtikten 5 dakika sonra yol sağa doğru, Küredağları Milli Parkı tabelası altından geçerek, Horma Kanyonu girişine dönüyor. İlk başta kampı orada yapmayı planlamıştık ama Milli Park tesisleri inşaatı hala devam ettiği için kalamadık.
Biz de kanyonun diğer ucunda Ilıca köyündeki Park Ilıca’ya gittik. Ama Pandemi yüzünden bu sene işletmeyi açmamışlardı. Vakit de iyice geç olmuş, o kadar yoldan sonra iyice yorulmuş ve acıkmıştık. Neyse ki biraz ileride Caminin yanında etrafı çevrili boş alanda kalabileceğimizi söylediler. İlk başta biraz bozulduk tabi ama konum çok güzeldi ve tuvaletler temizdi.

Ilıca köyündeki kamp alanımız

Horma Kanyonu ve Ilıca Şelalesi

Sabah Ilıca Şelalesi girişindeki otoparka bizim karavanı bırakıp arkadaşların arabası ile Horma Kanyonu başlangıç noktasına geri döndük. Kanyon boyunca çelik profil üzerine ahşap yürüme yolu yapmışlar. İlk başta platform dereye yakındı, ilerledikçe kanyon derinleşti ve yerden yaklaşık 40 metre yüksekte yürümeye başladık. Her adımda manzara bir öncekinden daha da güzelleşti.

Horma Kanyonu
Kanyonun en derin noktalarından biri
Baş döndürücü 😅
Yeşile doyduk
Yürürken vaktin nasıl geçtiğini anlamadık

3.5 kilometrelik kanyonun son 200 metresine geldiğimizde tekrar yere yaklaştık ama bu sefer de inşaatın yarım kaldığı kısma geldik. sadece çelikler monte edilmişti. Biz de etrafından dolaşıp/üstünden atlayıp son etabı tamamladık. Çıktığımız nokta Ilıca Şelalesi ile otopark arasındaki yürüyüş yolunun tam ortasına denk geldi.

Ilıca Şelalesi

Şelaleye girmek için kişi başı 6 tl ödedik. Bol bol yüzüp biraz dinlendikten sonra kısa bir yürüyüşle karavanı bıraktığımız yerde oturup gözleme yedik.

Ilıca Köyü

Arkadaşlar o akşam geri döndüler. Biz bir gece daha kalıp ertesi sabah Valla Kanyonu seyir terasına gittik.

Gece pırıl pırıl bir gökyüzü ve meteor yağmuru vardı!
Samanyolu

Valla Kanyonu Seyir Terası

Yoldaki Manzaramız

Yüzlerce metre derinliğindeki bir kanyona 3 katlı ahşap bir kuleye tırmanarak bakıyorsunuz. Manzara nefes kesiyor… Ozan bile tedirgin oldu yani hahaha. Bu noktaya ulaşmak için yaklaşık 1.2 km ormanın içinden yürümek gerekiyor. Zor bir parkur değil ve bence sonunda manzara olmasa da yürümeye değecek kadar güzeldi. Çok keyif aldık.