Karadeniz Turu 3. Durak Sümela Manastırı

Sümela Kamp Alanı

Yamaç paraşütü uçuşlarımızı tamamladıktan sonra Ordu’dan yola çıktık. 210 km lik kısa 🙂 bir yolculuktan sonra kamp alanına ulaştık. Sümela Camping Maçka Meryem Ana (Sümela) Manastırı yolu 2.km’sinde sağda kalıyor, haritalarda solda işaretlemişler son anda farkettik. Çadırı dere kenarına kurduk “suya çok yakın oldu sesinden rahatsız olmayacak mısınız?” diye sordular. Birbirimize baktık ve aynı anda gülmeye başladık. Bunun için geldik yahu buraya 🙂

Sümela Camping – Biz ve bir aileden başka kamp yapan hiç kimse yoktu.

Turumuzun başlarında kamp alanlarında neredeyse hiç kimsenin olmamasını yadırgadık ama daha sonra ne kadar büyük bir nimet olduğunun farkına vardık 🙂 Akşam biraz serin oldu ama Temmuz sıcağından sonra çok iyi geldi açıkçası.

Sümela Manastırı ve Altındere Milli Parkı

Kamp alanı, Altındere Milli parkı restoran ve otopark alanına 13 km 16 dk mesafede. Manastıra giden yürüyüş rotası heyelan tehlikesi nedeniyle 2015 yazından beri kapalı olduğu için insanlar arabalarını buraya park edip asfalt yol üzerinden yukarı 2 km yürüyorlardı. Biz yolun sonuna kadar araba ile gittik. Normalde bu noktadan sonra 300 metrelik kısa bir yürüyüşle Manastıra ulaşılıyormuş. Manzara şu;

Sümela Manastırı Restorasyon Çalışmaları

Güvenlik görevlileriyle biraz sohbet ettik. Heyelan güvenliği ile ilgili çalışmalar tamamlanmak üzereymiş ama asıl restorasyon ihalesi daha yeni tamamlanmış 🙁 2007’de tamamlanan, Ankara taşı ve bildiğimiz sıva ile yapılan ilk restorasyon faciasını toparlamaya çalışacaklarmış. Yani daha zor açılır 🙁

Kapalı olduğunu bilerek gittik ama İnternette açıklayıcı bir bilgi bulmak o kadar zor ki, giriş kapısına kadar yürür, en azından dış duvarları görür bi elimizi süreriz 🙂 🙂  diye düşünüyordum. Gerçi yemyeşil bir vadide dimdik yamaçta yükselen bu yapıya uzaktan bakmak bile çok heyecan verici.

Bu noktadan sağa ayrılan kısa bir patika ile Aya Varvara Kilisesi’ne yürüyüp Sümela Manastırına uzaktan bakıp resmini çektik biz de.

Aya Varvara Kilisesi

Aya Varvara Kilisesi’nden Sümela Manastırı Manzarası

Mıhlama

Milli Parkın içindeki restoranda Lahana çorbası ve Mıhlama yedik, servis biraz yavaştı ama beklediğimize değdi! Resmen ağzım sulandı şuan yazarken 🙂

Restoranın oradan bakınca daha da inanılmaz gözüküyor. Şu anki teknoloji ile bile çok zor/zahmetli böyle bir yapıyı inşa etmek!

Orda bir Manastır var uzaktaaa…