Güney Afrika, Swaziland ve Cape Town – Nisan 2019

Güney Afrika, Swaziland ve Cape Town

İki haftalık tatilimizin ilk yarısını Güney Afrika’lı arkadaşlarımızın misafiri olarak KwaZulu-Natal bölgesinde geçirdik. Diğer yarısını da Cape Town ve çevresine ayırdık. Güney Afrika’da yapacak, görecek o kadar çok şey var ki! Hepsini iki haftaya sığdıramayacağımızı anlayınca her zaman yaptığımız gibi sürekli otel değiştirip ordan oraya gitmek yerine merkezi bir konumda kalıp çevresini gezmeyi tercih ettik.

Simbithi Eco Estate KwaZulu Natal3 gece
Siqalo Lodge – Royal JoziniSwaziland4 gece
Green Point Apartman DairesiCape Town6 gece

Saati ve fiyatı bize uyan tek uçuş Etiyopya hava yollarının Malawi aktarlamalı Dar Es Salaam – Johannesburg uçuşuydu (Güney Afrika’da Joburg diyorlar). Uçuşu Malawi hava yollarına ait uçakların yaptığını bileti aldıktan sonra fark ettim ama kazasız belasız gittik geldik.

Chileka Havalimanı, Malawi – giderken iyiydi de dönüşte o küçücük salonda 2-3 saat beklemek hiç eğlenceli değildi!

Johannesburg havalimanında Sultan’la buluşup Durban’a uçtuk. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim, Güney Afrika ‘da yemekler çok çok lezzetli ama özellikle kırmızı et.

Havalimanı yemekleri de mi lezzetli olur yahu!

İki Haftalık Tatilimizi Özetlemek Gerekirse:

1. KwaZulu-Natal, Güney Afrika

Ryan ve Birgit bizi havalimanında karşılayıp Durban’ın kuzeyindeki Simbithi Eco Estate’e getirdi. Bu bölge beyazların yaşadığı lüks sitelerin ve mahallelerin olduğu bir yer. Sadece güvenlik görevlileri ve temizlikçiler siyahiydi öyle diyeyim. Site deyince yanlış anlaşılmasın, devasa bir alan içinde, golf sahaları, tepeler, orman ve içinde yürüyüş rotaları, göller, at çiftlikleri, yabani geyikler ve diğer yaban hayatının olduğu korunaklı bir bölgeden bahsediyorum.

İlk akşam evin terasından, aşağıdaki gölette balık tutuyorlar – Ballito, Güney Afrika

Detaylı yazılar için tıklayınız.

2. Royal Jozini, Swaziland

Siqalo Lodge, Royal Jozini – Mutfak ve havuzun olduğu ana bina

Dördüncü günün sabahı arabayla Swaziland’a geçtik. Dört gece Royal Jozini Game Reserve’deki Siqalo Lodge’de kaldık. Yerleşim yerlerine uzak olduğu için bu süre zarfında yiyip içeceğimiz herşeyi yanımızda götürdük. Yemekleri kendimiz pişirdik ama bulaşık ve temizlik işlerini evin bakıcısı Zanele yaptı.

Detaylı yazılar için Tıklayınız.

3. Cape Town ve Çevresi, Güney Afrika

Cape Town’da kaldığımız 2+1 apartman dairesini AirBnb’den buldum. Green Point bölgesinde ve Waterfront’a yürüme mesafesindeydi. Hava karardıktan sonra da dışarıda yürünebilen bir bölge olduğu için burayı tercih ettik. Ama burada bile çok fazla evsiz vardı. Gerçi şehir merkezindekiler gibi yanına gelip para istemiyorlar, kendi hallerinde takılıyorlardı. Ulaşımı da şehir içinde Uber ile, şehir dışında da kiraladığımız araba ile hallettik.