Denizciliğe Giriş (imiz) 101

2020 yazında Türkiye’ye geri döndüğümüzde Karavan alıp Türkiye’yi dolaşmaya başlamıştık. Bu arada dizlerim sakatlandığı için üç yıldır uçamıyordum. İyileşir diye umut ettiğim için de yamaç paraşütümü bir türlü satamıyordum. Yazı hiç uçamadan bitirince artık durumumu kabullenmek zorunda kaldım ve beraber yapabileceğimiz başka bir aktivite arayışına girdik. Ve son şantiyemizde çok sevdiğimiz, bir büyüğümüz ve bir arkadaşımızın anlata anlata bitiremediği yelkenciliği denemeye karar verdik. Böylece denizciliğe ilk adımı atmış olduk.

Eğitim Şart

İkimizin de denizcilikle ilgili hiç tecrübesi olmadığı için temel eğitimleri profesyonel bir firma olan One Yacht ile aldık. 2020 Ekim ayında Göcek’te 5 gece 6 gün teknede kalmalı programı seçtik. Böylece eğitim sonunda bu işin bize uygun olmadığına karar versek bile en azından Mavi tur yapmış olacaktık.

Neval Kaptan

Bir haftada; motorla ayrılma/yanaşma, demir atıp kıçtankara yanaşıp kayalardan koltuk alma, kıçtan kara yanaşıp iskeleye tonoz ile bağlanma ve bordalamayı öğrendik. Yelkenle ve motorla bol bol dümen tutup seyir yaptık. Bir yandan da online aldığımız denizciliğe giriş bilgilerini tekrarlayıp pratik yaptık. Rota planladık, mesafe hesapladık ve düğümleri öğrendik.

Ozan Kaptan

Tabi en önemlisi küçük bir alanda, kısıtlı kaynaklarımızı idareli kullanarak minimal yaşamı öğrendik… hehehe :)))) Eğitim aldığımız 44 feet Hanse o kadar büyüktü ki salonuna bizim karavan sığardı. Bize verdikleri kamarada yatağımızın etrafında yürüyebiliyorduk. O yüzden hakikaten tatil yapmış gibi dinlendik. Şaka bir yana 6 gün boyunca yiyeceğimizi, içeceğimizi en başta planlayıp Göcek’te tekneye yükledik. Restoranda yediğimiz bir kaç akşam dışında kendimiz pişirip, bulaşıkları kendimiz yıkadık.

One Yacht Denizciliğe Giriş Eğitim
Muhteşem Göcek koyları

Eğitimdeyken ileride tekne alabilir miyiz diye hayal kuruyorduk. Emekli olunca yerleşmeyi planladığımız yere nehirden gelebilecek tekne var mıdır diye konuşurken salması katlanan/toplanan, direği yatıp römorka alınabilen yelkenliler olduğunu öğrendik. Hatta yanımızdan geçen MacGregor 26’yı çok sempatik bulduk ama üzerinde çok da durmadık.

Tekne Alıyoruz

Peki sonra ne yaptık. 2021 baharında hala iş bulamamış, karavanla Türkiye’yi gezmeye devam ediyorduk. Pandemi yüzünden Avrupa bu yaz da bize kapılarını açmayacaktı. Biz de neden bu yazı da Ege-Akdeniz kıyılarını tekne ile dolaşarak geçirmiyoruz dedik ve internetteki ilanlara bakmaya başladık. Mart sonunda çok temiz bir MacGregor 26M bulunca apar topar Kuşadası’ndan İstanbul’a döndük. Konu hakkında en ufak fikrimiz olmadığı için tekneye bakmaya One Yacht’taki eğitmenlerimizle beraber gittik. Yelkenleri eskimişti ama tekne ve motoru çok iyi durumdaydı, içi tertemizdi. Sadece günü birlik kullandıkları için elektrik ve su tesisatı uzun seyirler için yeterli değildi.

5 Nisan 2021’de satış işlemlerini tamamladık ama uzun yola çıkmadan önce çok işimiz vardı ve tekneyi koyacak yerimiz yoktu. İstanbul’da önce yerini ayarla sonra tekne al diyorlarmış 🙂 . Ama çok şanslıydık, Küçükyalı balıkçı barınağında 2 aylığına bir yer bulduk. Tabi ki süreç tahminimizden uzun sürdü ve üç ay orada kaldık. Herkes çok yardımcı oldu, çok güzel insanlarla tanıştık ve Denizciliğe dair çok şey öğrendik.

Mithril – adını değiştirmedik çünkü tam bizlik! Bakınız LOTR Wiki

Mithril, J. R. R. Tolkien’in kitaplarında bulunan kurgusal bir metaldir. Gümüşe benzer ancak çelikten daha güçlü ve daha hafiftir!!

2 Comments

1. I loved reading your very special beginnings, your
    expanding into your maritime experience together… An activity