ABD – Araba ile Batı Yakası Turu 10. Durak Yosemite Milli Parkı

Fish Camp

Parkın içinde oda fiyatları çok pahalı olduğu için Yosemite Milli Parkı güney girişine 3,6 km mesafedeki Fish Camp bölgesinde kalmaya karar verdik. Yine de San Francisco’dan sonra kaldığımız en pahalı yer burasıydı. Las Vegas’tan sabah erkenden yola çıkmamıza rağmen bütün günümüz yolda geçti. Resepsiyon kapanmadan varabilmek için yolda yemek molası vermemiştik. Saat 20:00 olmasına rağmen otelin yakınındaki bütün restoran ve marketler kapanmıştı. Neyse ki 2 gün önce aldığımız susamsız simitle poğaça arası “Bagel” ve krem peynir hala hayattaydı 😅.

Bu arada Seval’in sol tarafına saplanan ağrı iyice arttı. Teşhisimiz klimadan ve açık pencereden dolayı “yel alması” idi. Ama gece yatarken hareket etmekte zorlanınca ve sabah da hiç bir düzelme olmayınca endişe etmeye başladım açıkçası.

White Chief Mountain Lodge, Fish Camp

Yosemite Milli Parkı

Sabah saat 08:00 gibi kahvaltı yapmadan direk yola çıktık. Rakım 1200 metre olduğu için bu saatte hava soğuktu. Tunnel View seyir noktasına kadar hiç durmadan gittik. Vadiye hakim bu noktada manzara muhteşemdi. Ama vadinin içine girdiğimizde anladık ki buranın her köşesi birbirinden güzel 😍

Yosemite Milli Parkı Tunnel View Seyir Noktası

Yosemite Milli Parkı – Araba ve Otobüs Rotamız

“Bridalveil Fall” Şelale Yürüyüş Rotası

Kısa bir yürüyüşle Bridalveil şelalesine ulaştık. Daha güneş vadinin içine vurmadığı için burası daha da soğuktu.

Bridalveil Şelalesi

Yosemite Kasabası

Buradan sonra araba ile yaklaşık 10 km mesafedeki Yosemite kasabasına gittik. Güneş artık vadiyi aydınlatmaya başladığı için hava pırıl pırıldı.

Yosemite Şelalesini önce yolda gördük. Ama asıl kasabanın içinde kafamızı kaldırıp yukarı baktığımızda ne kadar yüksek olduğunu algılayabildik.

Yosemite Lodge Park Alanı

Doğası muhteşem ve her yer tertemizdi! Camp 4 yakınındaki günübirlik park alanına arabamızı park ettikten sonra kahvaltı için Yosemite Lodge’a yürüdük. Ağaçlardan binalar gözükmüyordu, sanki kasabada değil de ormanın ortasındaymışız gibi. Hediyelik eşya dükkanına da uğradıktan sonra 😊ücretsiz otobüse binip Mirror Lake rota başlangıcına gittik.

“Mirror Lake” Yürüyüş Rotası

Kasabadan yaklaşık 5 km mesafede rota başlangıcında otobüsten indik. Hem bizi çok zorlamayacak bir seviyede hem de manzarası güzel olduğu için bu rotayı seçtik.

Mirror Lake

Yağmurlardan sonra burası tamamen su altında kalıyormuş. Rota devam ediyordu ama biz 2 km yürüyüp buradan geri döndük. Hava da iyice ısındı bu arada.

North Dome
Steller’s Jay – Steller Alakargası

Her yerde bu mavi-siyah kuştan vardı. Çok güzeldi ama cep telefonuyla güzel bir resim yakalamak zor 😅.

Yosemite Milli Parkı

Biz günü burada bitirdik. Yürünecek daha çok rota vardı ama bir gün de birden fazla rota yürümek zor. Hem kondisyon gerekiyor hem de 1-2 haftaya yaymak lazım. Karavanla Amerika turu fikri işte burada ortaya çıktı. İleride buralara tekrar gelip ABD’nin bütün Milli parklarını gezmeyi düşünüyoruz.

Oakhurst Kasabası ve Sağlık Ocağı

Bu arada kahvaltıdan sonra aldığı ağrı kesici de işe yaramayınca Seval’i doktora götürmeye karar verdik. Sağlık sigortasının geçerli olduğu en yakın yer Oakhurst Kasabasındaki Community Medical Center – Sağlık Ocağıydı. Doktorun o saatte mesaisi bittiği için Seval’e nurse practitioner – hemşire pratisyen hekim baktı. Doktor gibi tahlil vb yaptırıp ilaç yazabiliyorlarmış. Teşhisi kalp kası iltihabı oldu ama EKG normal çıktığı için Seval’in zaten kullandığı ibuprofen in dozunu arttırmakla yetindi. Aslında dinlenmek şartmış iyileşme sürecini hızlandırmak için ama daha yolumuz uzun olduğundan yapacak bir şey yoktu. Türkiye’ye döndüğümüzde mutlaka hastaneye gideceğimiz sözünü vererek yanından ayrıldık.

Bir haftadır yollarda biriken kirlileri yıkamak için para ile çalışan yıkama ve kurutma makineleri olan bir çamaşırhaneye gittik. Beklerken de yanındaki Kyoto Japon restoranında akşam yemeği yedik ve oyalanmadan yola çıktık. San Francisco’daki otelimize vardığımızda gece yarısını bulmuştu.