ABD – Araba ile Batı Yakası Turu 8. Durak Zion Milli Parkı

Hurricane’den Zion Milli Parkı’na

Sabah uyandığımızda hava mis gibiydi. Dünkü havadan eser kalmamıştı. 😍

Zion Milli Parkı

Araba ile parkın belirli bir kısmına kadar gidilebiliyordu. Biz de arabamızı güney girişinde uygun bir yere park edip yukarıdaki videoda görünen ücretsiz otobüslere bindik.

Zion otobüs rotası

“Riverside Walk Trail” Nehir Kenarı Yürüyüş Rotası

Yürüyüş rotasının başlangıcına otobüsle yaklaşık yarım saatte ulaştık. Saat 12’yi geçtiği için banklarda oturup bir şeyler atıştırdıktan sonra yürümeye başladık.

Nehir kenarı yürüyüş rotası, Zion

Sincaplar insanlara o kadar alışmış ki kaçmıyorlar

Yaklaşık 1,5 km sonra nehir kenarı rotasının sonuna ulaştık. Buradan sonra kanyon iyice daralarak “Narrows” adını alıyor. Mevsimine göre profesyonel bir ekip ve su içinde yürümeye uygun malzeme gerektiği için biz devam etmedik.

Nehir kenarı yürüyüş rotası sonu

Güney Doğu Asya’da yemek çalan maymunların buradaki muadili sincaplar 😂😂😂

Biraz soluklandıktan sonra rota başlangıcına geri yürüyüp tekrar otobüse bindik. İndikten sonra daha 30 metre yürüyemeden iş makinelerini gördük, rota mota unuttuk tabi 😂😂 Hani çocuklar sağa sola kaçışır ya ilgilerini çeken bir şeyler görünce hah işte biz. Ama hem paletli hem mini çok şiriiin dayanamadım fotoğraf çektirdim!

Hem paletli hem mini

“Weeping Rock Trail” Ağlayan Kaya Yürüyüş Rotası

Neyse, hevesimizi aldıktan sonra “Weeping Rock” ağlayan kaya seyir noktasına yürüdük. Kısa bir yürüyüş ama biraz tırmanmak gerekiyor. Özellikle son basamaklar sudan dolayı biraz kaygandı. Manzara nefes kesiciydi. Bu arada kanyon tabanında bile rakım 1200 metre.

Ağlayan Kaya Manzarası, Zion Milli Parkı

“Pa’rus Trail” Yürüyüş Rotası

Son kez otobüse binip patikanın başlangıç noktası olan Canyon Junction köprüsüne geri döndük.

Kaktüs Çiçekleri
Pa’rus Trail yürüyüş rotası

Zion Milli Parkı’nın doğasına bayıldık. Yürüdükçe ruhum hafifledi. Sanki dün o kadar yol yapan, yürüyen biz değildik.

Bu patikanın sonunda Zion güney kamp alanına oradan da arabamıza ulaştık. Zion bitti ama gün bitmedi tabi 😉