Gürcistan 8. Durak Batum Botanik Bahçesi ve Türkiye’ye dönüş

Batum Botanik Bahçesi

Mtirala Milli Parkından Batum Botanik Bahçesi ‘ne varmamız sadece 1 saat sürdü. Park giriş ücretini ödedikten sonra elektrikli tur otobüslerinin kalktığı noktaya doğru yürümeye başladık, yaklaşık 300 m dik bir yokuş! Otobüslerin sadece ilk ve son durakta durduğunu öğrenince pek bir anlam veremedik, haritaya göre bizim görmek istediğimiz kısımlardan da geçmiyordu. Biz de yürümeye karar verdik. Son duraktan otobüsle geri dönecektik.

Park gerçekten herkesin dediği kadar güzeldi ama evdeki hesap çarşıya uymadı tabi 🙂 ilk gün Batum’dan Poti’ye geçerken buraya gelsek kesin karış karış gezerdik ama o kadar milli park, kanyon ve orman gezdikten sonra bir de üstüne sıcak ve nem eklenince “Bambuları da gördüğümüze göre tamamdır” deyip geri dönüyoruz 🙂

Bambular

Bambular ve Biz 🙂

Bu fotoğraftı saat 11:00’de çekmişiz zorla gülmeye çalışıyorum çünkü artık nemden nefes alınmıyor!

Türkiye’ye Dönüş

Sarp sınır kapısında yine beni arabadan indirdiler. Bu sefer pasaport kontrolde çok sıra vardı. Sıra derken yanlış anlaşılmasın hani kovboy filmlerinde sürüyü çitlere doğru sürerler de hayvanlar bir köşeye yığılır ya 🙂 hah! koridor gibi bir yerdeyiz, boy da kısa olunca göremiyorum neden bu durumdayız. Sonra kapılar açılınca kalabalığın sürüklediği yöne doğru gidiyorum ve gişeleri görüyorum!

Gürcistan tarafındaki işlemlerimi hallettikten sonra Ozan’la buluşup gece konaklayacağımız Giresun, Uluburun’a doğru yola çıktık.