Chiang Mai Şehri ve Yeni Yıl Kutlamaları

Chiang Mai ‘ye Yolculuk

Chiang Mai ‘ye 2009 Aralık ayında Noel + Yılbaşı tatilimizde gittik. Ülkenin kuzeyinde olduğu için hava Bangkok’a göre çok daha serindi, özellikle de sabah erken saatlerde ve hava karardıktan sonra. Bangkok’tan yaklaşık 10 saat süren bir otobüs yolculuğu ile sabah erken saatlerde şehre vardık. Surlarla ve hendeklerle çevrili eski şehir merkezindeki otelimize yerleştikten sonra bisiklet kiralayıp keşfe çıktık.

Bisikletle Chiang Mai eski şehri keşfe çıktık

Doi Suthep Tapınağı ve Bhubing Sarayı

Öğlene doğru bisikletleri bırakıp tuk tukla şehre tepeden bakan Doi Suthep Tapınağına gittik.

Tapınağa çıkan merdivenler

Merdivenler… çünkü Tayland’da bu manzarayı hak etmeniz gerekiyor!

Doi Suthep Tapınağı

Öğlen hava, polarları çıkarıp sandeletleri giyecek kadar ısındı. Rengarenk çiçeklerle mis gibi bir bahar havası vardı. Asıl çiçeklerin Bhubing Sarayının bahçelerinde olduğunu öğrenince tuk tuka binip beş kilometre ilerideki saraya gittik.

Bhubing Sarayı merdivenleri
Sarayın bahçeleri
Sarayın süs havuzu!
Saray Yavrusu…

Fotoğraflar yanıltmasın, aslında saray ormanın ortasında ve dağın yamacında. Biraz yorucu oldu ama çok keyif aldık.

Dev ağaçlar
Dev bambu ağaçları

Chiang Mai – 2009’dan 2010’a Girerken

Yılbaşını sokakta kutlamak normalde pek bize göre değil ama denemek isterseniz Chiang Mai bunun için en uygun şehirlerden biri. Tayland zaten kadınlar için çok güvenli, Bangkok’un kaotik ortamı da olmayınca çok keyifli bir akşam geçirdik.

İlk önce biz de herkes gibi yeni yıl dileklerimizi yazdığımız fenerlerimizi uçurduk. Gökyüzünde yüzlerce fener vardı!

Bu fenerlere daha sonra ne oluyor sorusunun cevabını da akşam yemeği için gittiğimiz restoranda aldık.

Sönünce aşağı düşüyorlar – Sol üst köşede çatının üstünde

Hava rüzgarlı olmadığı için sönen fenerler şehrin üstüne düşmeye başladı. Bir tanesi de oturduğumuz restoranın çatısına indi!

Gece yarısına doğru kutlamaların yapıldığı meydana geçtik.

Yıldız değil fenerler
Chiang Mai – 2010 yılına geri sayım
Meydandaki kalabalık

Kalabalıktan pek rahatsız olmadık çünkü herkes birbirine saygılıydı. Sadece Yeni yıla girerken atılan havai fişeklerin bir kısmı çok alçakta patlayınca biraz korktuk çünkü kıvılcımlar üstümüze döküldü ve biz ne olduğunu anlayana kadar Ozan’ın polarında minik minik delikler oluştu!