Sultan’la Tayland – Ao Nang, Railay Beach ve Adalar

Ekim ayı Tayland’da yağmur mevsiminin son ayıdır, çok yağmaz ama yine de düşük sezondur. Hatta bir önceki sene Ozan’ın ailesi geldiğinde üç haftada sadece bir gün yağmış, kalan günler hep günlük güneşlik geçmişti. Ama şansımıza 2010 yılının Ekim ayı neredeyse her gün ara ara yağmur yağdı ve hava kapalıydı. Peki bu ufak pürüz, beraber efsane bir hafta geçirmemize engel olabilir mi?! Tabi ki hayır! Bekle bizi Krabi, Ao Nang, Railay Beach, Phang Nga körfezi ve adalar!

Ao Nang

Çok beğendiğimiz için yine Ao Nang’da kalmaya karar verdik. Bu sefer çok cici bir otel de buldum.

Ormanın içindeki bungalowlarda kaldık
Yağmurlu bir günün sonunda, bu havuzun da tadını çıkardık
Otelin restoranı, Tayland’da çoğu yerde olduğu gibi sadece üstü kapalı

Bangkok’dan gece otobüsü ile geldiğimiz için öğleden önce otelimize yerleşebildik. Hemen toparlanıp Railay Beach’e doğru yola çıktık.

Railay Beach

Railay sahili aslında ana karada ama en ucuz ve hızlı yöntem olduğu için Ao Nang sahilinden tekneye binip öyle gittik.

Ao Nang – Railay Beach Teknesi
Railay Sahili
Sahilde tatil pozlarımızı verdikten sonra direk keşfe çıktık

Yüksek kayalarla çevrili sahili yukarıdan görebileceğimiz bir seyir noktası olduğunu görünce başladık tırmanmaya. Ama öyle böyle dik değil, bir de ıslak çamur olmuş.

Tırmanıyoruz
Hedefe az kaldı…. sanıyoruz!
Yukarı çıkana kadar üstümüz başımız çamur oldu, ıslandık ama keyfimizi hiç bir şey bozamazdı.

İniş çıkıştan daha zor oldu, çok yorulduk ama kendimizi suya atar atmaz hepsini unuttuk gitti.

Railay Sahili, evet uzun zamandır denize girmemiştik 🙂

Adalar Turu

Havanın ve denizin müsade ettiği bir gün Phi Phi adaları turuna katıldık. Bol bol snorkel yaptık ve yüzdük. İlk(link) iki(link) gidişimizde fotoğrafa doyduğum için bu sefer pek çekmemişim. Akıntı fazla olduğu için Maya Bay’e giremedik ama onun haricinde herşey mükemmeldi, çok eğlendik.

Phi Phi Leh yüzme molası

Başka bir gün de long tail tekne ile yakındaki küçük adalara gittik. Hava bozacak gibiydi ama hemen şuraya gidiyoruz ne olacak ki dedik.

Snorkel Molası

Hatta ilk başta deniz harikaydı, yüzdük eğlendik ama sonra…Olmadı 😅Mola verdiğimiz adada yağmur başlayınca kaptanımız dinene kadar bekleyelim dedi çünkü yağmurla birlikte deniz birden dalgalanmaya başladı. Ama fırtına! bir türlü dinmeyince gece adada mahsur kalacağız diye korkup yola çıkmak için ısrar ettik.

Mola verdiğimiz ada, yağmurdan önce. Hava bozdu ama yine de manzara muhteşemdi

Ve minicik teknemizle “Kusursuz Fırtına” tadında bir deneyim yaşadık. Dönüş yolu bitmek bilmedi.