İtalya 4. Gün – Floransa’dan Venedik’e

Floransa – Venedik

Sabah arabamızın otoparka gelmesini beklerken üç gündür kahvaltı için gittiğimiz ve yerel halkın kahvaltı alışkanlıklarını gözlemlediğimiz mekana gittik. Özellikle orta yaşın üstündekiler sadece bir espresso shot alıp kasada höpletip gidiyorlardı. Aç karna adamın midesini deler o yaw.

Floransa’da son kahvaltı

Bologna havalimanına varmamız yaklaşık bir buçuk saat sürdü. Arabayı teslim edip otobüse bindik. Bologna Centrale tren garında inip Flixbus’ın kalktığı otobüs terminaline yürüdük. Otobüsün kalkmasına daha vakit olduğu için çantalarımızı otobüs yazıhanesinin emanetine bırakıp Via Irnerio caddesi boyunca yürüyüp yemek yeme fırsatımız oldu.

Venedik

Venedik Mestre tren garında otobüsten indiğimizde saat 16:00 olmuş, günlerdir günlük güneşlik olan hava da yerini yağmura bırakmıştı. Gar kalabalıktı, bilet bulamayacağız korkusuyla hemen içeri girip gişelere yöneldik. Görevliler güler yüzlü ve yardım severdi, daha hızlı olacağı için bizi bilet makinelerine yönlendirdiler. Önceden araştırmaya fırsatım olmadığı için bilet makinesinde hangi treni seçmem gerektiğini vb bilemedim, hemen biri gelip yardım etti.

Aceleyle trene bindik ama tren neredeyse boştu. Meğer kalabalık olanlar şehirler arası trenmiş.

Venedik Santa Lucia tren garından otele yürümemiz 15 dakika sürdü. Venedik’te dar sokaklar ve binalar yüzünden google maps ve benzeri uygulamalar rota hesaplayamıyor. Ama adamların mail ile gönderdiği yol tarifi o kadar detaylıydı ki,  oteli elimizle koymuş gibi bulduk.

Otele giriş yaptık, üstümüzü değiştirdik derken hava kararıverdi. Ama biz yine de yemekten önce bir tur atmaya karar verdik. Acıktığımız yerde durup yeriz dedik ama ilk heyecanla kendimizi San Marco Meydanında buluverdik.  Hava çok soğuk olduğu için, nasıl olsa ertesi gün geleceğiz diyerek, fazla oyalanmadan yol üstündeki bir restorana girdik.

Venedik – Birlikte 17 yılı devirdik

Mekanı Noel için süslemişler, yanlış anlaşılma olmasın 😂.

Karnımızı güzelce doyurup ısındıktan sonra dolaşmaya devam ettik. Ara sokaklarda çok ilginç grafitiler vardı.

Venedik’te grafiti, çok ilginç.

Harita okumayı bildiğimiz için 😎 Google haritaları açıp, yol tarifi yaptırmadan sadece haritadaki konumumuzu görerek rahatlıkla yolumuzu bulabildik.