Miami, Florida Milli ve Eyalet Parkları – 1

Özellikle güney Florida’da sorun her su birikintisinin içinde Alligator dedikleri tatlı su timsahlarının olması. Bunların sayısı çok fazla. Bir de çok bilinmeyen ve sayıları çok daha az olan Crocodile dedikleri tuzlu su timsahları var. Miami Beach’teki köpekbalıklarından hiç bahsetmiyorum bile. O yüzden tek başına denize girmek pek mantıklı değil o taraflarda. Peki ilk gittiğinde daha cankurtaranlar gelmeden, sabahın köründe, denize kim tek başına girmiş olabilir… tahmin edin🤦‍♀️.

Miami’deki hayattan ayrıca bahsedeceğim ama bu durum kimsenin eğlencesine engel olmuyor onu da belirteyim😅. “Florida Man” diye tabir ettikleri bir kısım yerli halk bizim ayağımızı bile sokmayacağımız, bulanık suda gönül rahatlığıyla yüzer.

Neyse, konumuza geri dönelim: Miami ve çevresinde yeşil ve mavinin iç içe olduğu çok güzel parklar var. Bu yazıda günübirlik gidilebilen yerlerden bahsedeceğim.

Miami ve Çevresinde Günübirlik Gidilebilen Parklar

Biscayne Körfezi ve Piknik Adaları

Miami ana kara ile Miami Beach bariyer adaları arasında kalan bölge Biscayne Körfezi olarak geçiyor. Kum bankları ve Piknik adası denilen bir çok küçük ada var. Burada bir çok insanın teknesi olduğu için içmeye ve eğlenmeye buralara geliyorlar. Şehrin her yeri kanal olduğu için bir çok insan teknesini evinin önüne çekebiliyor, bu bir lüks değil.

Bizim evin karşısındaki piknik adası

Kano ile gittiğimiz için sabah erken saatleri tercih ettik çünkü gün içinde hem tekne trafiği çok yoğun oluyor hem de hava çok sıcak oluyor. Miami’de hayat öğlen başlayıp sabaha karşı bittiği için genelde bizden başka kimse olmuyordu. Normalde teknelerden su görünmüyor ve her yerden müzik sesi geliyor.

İnsanlar gelmeye başlayınca biz de eve geri gönüyoruz.
Kanoyu suya, evin yanındaki, Margaret Pace Park’tan indiriyoruz.

Bir gün de Tekne kiralayıp Kuzey Miami’deki piknik adalarına gittik.

Kanallardan Biscayne Körfezine çıkıyoruz.
Katlı tekne parkı
Teknede bir günümüz, Biscayne Körfezi, Kuzey Miami

Daha sonra bu adalara kano ile de geldik ama tek başımıza değil, grup halinde çünkü insanlar içip içip tekne ve jet ski kullanıyor, ve çok kaza oluyor. Tek kano ile ezilme ihtimali çok yüksek.

Oleta River State Park

North Miami Beach’teki bu park, şehrin göbeğinde Mangrov ormanları ve nehirlerden oluşan yemyeşil, ormanlık bir alan.

Ormandan kumsala çıkış
Oleta River State Park Plajı

Her fırsatta kano yapmaya geldiğimiz bu parka sabah 8:00’de kapılar açılırken girip öğlen çıkıyorduk. Çünkü sabahları resimdeki gibi sessiz sakinken, öğlene doğru yürüyecek yer kalmıyordu. Bir de üstüne devasa boyutta tekerlekli hoparlörlerle geliyor.Gerçi Latin müziklerini seviyorum ama dört bir yandan farklı bir ses gelince insanın kafası şişiyor.

Katlanan Kano kurulumu

Kanomuzu otoparkta çimenlerin üstünde kurup hemen yanındaki kano rampasından nehre indiriyorduk. Nehir denize bağlanıyor, oradan da kumsala ulaşabiliyorsun.

Kano rampası ve timsah uyarısı
Oleta Nehrinde kano ve yunuslar

Mangrov ağaçlarının arasındaki Oleta nehri korunaklı olduğu için insanlar yelkenlilerini buralara demirlemişlerdi. Hatta bir kısmı yıllardır yerinden kıpırdamamış gibiydi.

Key Biscayne, Bill Baggs Cape Florida State Park

Miami Beach’in hemen güneyindeki bariyer adalarından bir tanesi, orman içinde ve deniz kıyısında çok güzel yürüyüş rotaları var. Hava çok sıcak olduğu için buraya da sabah 8:00’de kapılar açılırken girip öğlen çıkıyorduk.

Bill Baggs Cape Florida State Park Plajı, uzaktan Miami merkez gözüküyor.

Buraya sadece yürüyüş ve piknik için gidiyorduk. Denizi de güzel, körfez içinde değil direk okyanus tarafından giriliyor.

Key Biscayne yürüyüş rotası
Cape Florida Deniz Feneri
Deniz Fenerinden parkın görüntüsü
Piknik

Biscayne National Park

Biscayne Milli Parkı, Miami’nin güneyinde ve deniz parkı olarak geçiyor çünkü bariyer adaları ve etrafındaki denizleri kapsıyor. Milli parkın organize ettiği bir çok farklı aktivite var ama biz SUP’la adaların arasında dolaşılanı tercih ettik. Turlar Miami’ye 1,5 saat mesafede, ana karadaki ziyaretçi merkezinden (Dante Fascell Visitor Center) kalkıyor.

Adalara hız teknesi ile gidiliyor
SUP’larımıza bindik Mangrov ağaçlarının oluşturduğu kanallar arasında dolaşacağız. Burası açık deniz, nehir değil.

Everglades National Park

Burası çok geniş sulak alanlardan oluşan bir Milli Park. En popüler aktiviteler Airboat ve Swamp Buggy turları. Bu bölgede yürüyüş yapmak biraz riskli çünkü her yer timsah.

Evet her yer timsah ama doğası muhteşem
Everglades, Airboat
Everglades, Buggy

Key Largo

Key Largo Florida’nın en güney ucunda, ünlü Key West’te kadar uzanan bariyer adalarından ilki. Miami den araba ile 1sa20dk sürüyor. Bir hafta öncesinden Sundiver tur şirket ile görüşüp Shallow Reef Snorkel Tour için ödememizi yaptık. Mercanlar açık denizde olduğu için hava muhalefeti olursa son gün sabah bile iptal olma durumu olabiliyor. Ama sizin programınıza uyan başka bir güne alıyorlar, sıkıntı olmuyor.

Key Largo Snorkel, kuvvetli bir akıntı vardı o yüzden iyi yüzme bilmiyorsanız sıkıntı yaşayabilirsiniz.

Islamorada

Islamorada Key Largo’dan biraz daha ilerideki bir bariyer adası. Miami den araba ile 1sa45dk sürüyor. Bizim için günübirlik gidilebilecek son ada. Burada da Clearly Unique Charters ile Snorkel & Sandbar turuna çıktık. Snorkel yaptığımız saatte su yüksek olduğu için biraz bulanıktı ama su kaplumbağalarını gördük, güzeldi. Ama sonrasında gittiğimiz Islamorada Kum bankı turun en güzel kısmıydı.

Islamorada Kum bankı
Islamorada Kum Bankı

Tur Islamorada Wahoo’s Seafood Bar and Grill Restoranından kalkıyor. Dönüşte ıstakoz yedik ve çok beğendik. Ortam ve manzara da çok keyifliydi.