Macgregor 26M ile İstanbul – Göcek Rotası 2021 / Gün 94-103 – Göcek’ten Kuşadası’na Dönüş

Kuşadası dönüş rotasında mümkün olduğunca gelirken görmediğimiz koylara uğramaya çalıştık.

Gün 94 Aşı Koyu

Aşı koyunda tonoz alıp işletmenin yüzen iskelesine yanaştık. O kadar çok sallanıyorduk ki yatma saatine kadar sahilde, restoranda takıldık.

Aşı Koyu

Önce biraz snorkel yapıp yüzdük, sonra akşam yemeği, ateş başı derken hava sakinlemişti, gece rahat uyuduk.

Çok küçük bir koy ama manzarası muhteşemdi.

Günbatımı – Aşı Koyu

Gün 95 Marmaris, İçmeler

Yine sadece yakıt ikmali için atlama noktası olarak uğradık. Denize bile girmedik.

Gün 96 Bozukkale

Bu bölgeye ilk gelişimizde Bozukkale’yi pas geçmiş ve Serçe limanında kalmıştık. Orası da kesinlikle ilginç bir yer ama su bulanık olduğu için yüzmedik. Burada ise su masmavi ve pırıl pırıldı.

Bozukkale’in hemen altındaki restorana yanaştık.
Kaleden koyun manzarası

Hemen şnorkelleri takıp keşfe çıktık. 10 dk geçmemişti ki dipte, kayaların arasındaki amforalara bakıyorduk.

Bozukkale sualtı

Biraz yemek yiyip dinlendikten sonra da Kaleye yürüdük. Binlerce yıllık kalenin surları hala sapsağlam duruyordu. Manzaraya doyamadık.

Bozukkale

Gün 97 Datça Merkez

Yakıt almak için uğradığımız Datça merkezde yine alargada kaldık. Sahil çok kalabalıktı, hem tekneyi başıboş hem de dingiyi sahilde bırakmak istemedik. Ozan’ı sahile bırakıp tekneye geri döndüm.

Simi açıklarında gördüğümüz yunuslar

Gün 98 Knidos, Datça

10 Ekim sabahı erkenden Datça’dan Knidos’a geçtik. Hava da deniz de muhteşemdi. Şnorkeli takıp uzun uzun yüzdüm balıklarla. Muhteşem bir yaza veda oldu.

Knidos Sualtı

Bir kaç gün daha kalıp yazın son günlerinin tadını çıkarmak isterdim ama gelecek fırtınaya yakalanmak istemiyorsak bir an önce yola çıkmamız gerekiyordu.

Knidos günbatımı – Antik Liman ve Deniz Feneri

Gün 99-100 Tunalı Koyu, Didim

11 Ekim öğleden sonra Tunalı Koyuna vardık. Fırtınada Marinada mı kalsak diye düşünürken koyda belediyenin tonozlarının boş olduğunu fark ettik. Hem tonoza bağlandık hem de demir attık.

Knidos – Didim Yolunda

12 Ekim sabahı uyandığımızda hava hala mis gibi, ufukta da en ufak bir bulut yoktu. Ama öğlen saatleri Kuşadası’ndan çok şiddetli rüzgar ve yağmur haberi geldi. Bir buçuk saat sonra ilk önce yağmur sonra da asıl rüzgar cephesi bize ulaştı. Rüzgar o kadar ani şiddetlendi ve yön değiştirdi ki tekne önce yan yattı sonra rüzgara oturdu.

Fırtınayı beklerken

Neyse ki hava kararmadan önce tamamen geçip gitti ve yerini çok güzel bir manzaraya bıraktı. Gece çok rahat uyuduk.

Fırtına sonrası

Gün 101-102 Kuşadası – Setur Marina

13 Ekim sabahı Didim’den Kuşadası’na doğru yola çıktık. Gelirken iki günde tamamladığımız rotayı bu sefer bir günde tamamladık.

Son gün ha gayret

Deniz çarşaf gibiydi ama hava artık soğumuştu.

Hava soğuk ama miss
Kuşadası’na varmanın mutluluğu 🙂

Tekneyi iki akşam Kuşadası marinada bırakmak zorunda kaldık. İlk gün içini boşaltıp Ana Yelken direğini indirdik.

Karaya çekme hazırlıkları

Gün 103 Adagöl ve Yuvaya Dönüş

İkinci gün de Kuşadası Marina’dan Adagöl’e, oradan da rampadan karaya çıkardık.

Adagöl’de Römorkun gelmesini beklerken

Adagöl’e girerken video çekemedim çünkü su çok sığdı ve elimde kakıçla sürekli derinlik kontrolü yapıyordum. Gerçi derinlik10 cm civarı olduğu için gözle görünüyordu, hatta salmayı topladığımız ve su balastlarımızı da boşalttığımız için hiç bir sıkıntı yoktu ama kumun arasında kaya olma ihtimaline karşı tedbirli olmakta fayda var diye düşündük.

ve 3,5 aylık maceramızın sonuna gelmiş bulunuyoruz

Maceranın başına dönmek için lütfen tıklayınız.