Chiang Mai – Mae Taeng Rafting ve Dağ Bisikleti Macerası

Mae Taeng Vadisi

Chiang Mai’ye giderken net bir planımız yoktu ama Mae Taeng rafting rotasının çok keyifli olduğunu duymuştum ve gider gitmez araştırmaya başladım. Kafamıza en çok yatan dağ bisikleti + rafting programı oldu.

Bisiklet ile Mae Taeng

Mae Taeng vadisi içinde rafting başlangıç noktasına kadar bisikletle gittik. Her ne kadar nehri takip eden toprak yoldan gitsek de özellikle rampalarda çok zorlandım. Ama manzara o kadar güzeldi ki yorulduğum yer de indim yürüdüm hiç de gocunmadım 😅.

Mae Taeng Vadisi
Yolda denk geldiğimiz fil kampı
Poz vermeden olmaz! Gerçi işime geldi, 2 dakika soluklandım bahaneyle!
Rafting başlangıç noktası

Rafting başlangıç noktasına geldiğimizde öğlen yemeğiydi kısa eğitimdi derken dinlenme fırsatımız oldu. Resimde sol taraftaki yerde oturup manzaranın da tadını çıkardık.

Botlar eğitmen hariç 4 kişilikti. Bize de Çinli bir çift denk geldi. İngilizce bilmiyorlardı ama yine de sıkıntı yaşamadık.

Tamam biraz fazla ciddiye almış olabiliriz! Hahaha

10 kilometrelik rotanın tamamı yukarıdaki gibi rapitlerden oluşmuyordu tabi. Nehrin genişleyip derinleştiği kısımlarda kürekleri bırakıp manzaranın tadını çıkardık. Hatta ağaçların arasında dolaşan filler bile gördük.

Bunlar vahşi fil değil tabi ki ama özgürce dolaşıp beslenebiliyorlarmış
Bizim çektiğimiz fotoğraflardan

Nehrin yolla kesiştiği her rapidde fotoğrafçı bizden önce gelmiş oluyordu. O kadar güzel anlar yakalamıştı ki dayanamayıp fotoğraf  CDsini aldık. Bir kaç tanesini birleştirip aşağıdaki videoyu yaptım.

Bir çok yerde rafting yaptık, mesela Köprülü Kanyon da çok keyiflidir ama Mae Tang tek kelime ile muhteşemdi. Tabi aralık ayında olduğumuz için öğleden sonra güneş alçalmaya başlayınca gölgede kaldık, su da buz gibi olunca çok üşüdüm. Yani fotoğraflardaki yüz ifadem korkudan çok suyun soğukluğundan kaynaklanıyor!

Buradan sonra gaza gelip, bir sonraki tatilimizde Tayland’ın güneyinde Phang Nga bölgesinde de rafting’e gittik, eğlendik tabi ama çok kısa sürdüğü için hayal kırıklığına da uğramadık değil (ilgili yazının linki)