ABD – Araba ile Batı Yakası Turu 2. Durak Büyük Kanyon

Flagstaff’tan Büyük Kanyon’a

11 gün yollarda olacağımız için sabah toparlanıp çıkmamız uzun sürdü. Bir de öğlen yemeği için ekmek arası köfte hazırlayınca yola çıkmamız 11:30’u geçti. Ama Flagstaff Büyük Kanyon güney kenarına bir buçuk saat, yaklaşık 130 km mesafede olduğu için sıkıntı olmadı.

Grand Canyon Kasabasına giderken – Flagstaff’tan çıkış

Yol boyunca rakım düştükçe yüksek çam ağaçları yerini yavaş yavaş küçük ağaçlara ve sonunda çöl bitkilerine bıraktı. Ama kanyonun güney kenarına yaklaşınca the Kaibab Milli Ormanına girdik.

Flagstaff’tan the Kaibab Milli Ormanına
Büyük Kanyon Araba Rotamız

Büyük Kanyon

Grand Canyon kasabasındaki Milli Park yönetim merkezi otoparkına vardığımızda artık çok acıkmıştık. Sabah hazırladığımız sandviçleri hızlıca yiyip, Mather Point seyir noktasına doğru yürüdük.

Büyük Kanyon – Kabileler

Ağaçların arasındaki patikayı takip edince bir anda kendimizi kanyonun kenarında bulduk. Çocukluğumdan beri hayalini kurduğum yerlerden biri, kelimelerle tasvir etmek çok zor. Manzara nefes kesiciydi.

Büyük Kanyon – Mather Point Seyir Noktası

İlk şoku atlattıktan sonra beş bin tane fotoğraf çekip 🙂 🙂 Yavapai Point seyir noktasına doğru yürümeye başladık.

Yavapai Point Seyir Noktası
Mather Point – Yavapai Point yürüyüş rotamız

Gidiş-dönüş 3,5 km yürüyüp manzaranın tadını çıkardıktan sonra otoparka dönüp, Desert View Dr. yolunu takip ederek Duck On A Rock seyir noktasına, oradan da Grandview Point seyir noktasına devam ettik.

Duck On A Rock – Seyir Noktası
Grandview Point – Seyir Noktası

Burada biraz şebeklik yaptıktan sonra son durağımız olan Desert View gözetleme kulesine gittik. Aslında kulenin sadece harabesi kalmış ama gerçeğine uygun olarak inşa ettikleri için ilk bakışta belli olmuyordu.

Desert View Gözetleme Kulesi
Desert View Seyir Noktası ve Colorado Nehri
Desert View Seyir Noktası

Marketi görünce hemen kahveye saldırdık, hediyelik eşya dükkanından da üç beş bi şey 😂😂 (Ozan’ı zor çıkardık dışarı) alıp Page’e doğru yolumuza devam ettik.

Aslında ilk planımızda burdan sonra Havasupai yerlilerinin yaşadığı kanyonun içine yürüyüp kamp yapmak ve şelalelerde yüzmek vardı ama zaman kısıtlı olduğu için çok yorucu olacağını düşünüp vazgeçmiştik. İyi ki de vazgeçmişiz, o yorgunlukla sırtımızda kamp malzemeleri ile 16 km yürüyemezmişiz zaten.